بهترین روش تمیز کردن ماکروفر و سولاردام چیست؟

ماکروفر و سولاردام، از ابتدای ظهور خود در بازار، به یکی از مهمترین وسایل آشپزخانه تبدیل شده‌اند. با کمک این دستگاه‌های هوشمند، می‌توان به سرعت و به راحتی غذاهای خوشمزه و گرم را تهیه کرد. اما همانطور که ما میدانیم، استفاده مکرر از ماکروفر و سولاردام، باعث ایجاد لکه‌ها، بقایای غذا و چربی در داخل این دستگاه‌ها می‌شود. بنابراین، برای حفظ بهداشت و عملکرد بهتر آنها، تمیز کردن منظم و مناسب این دستگاه‌ها ضروری است.
اما بهترین روش برای تمیز کردن ماکروفر و سولاردام چیست؟ آیا می‌توان با استفاده از روش‌های ساده و قابل اجرا این دستگاه‌ها را به صورت کامل پاک کرد؟ جواب سوالات شما در ادامه خواهید دید.
در اینجا، ما به بهترین روش‌ها و نکاتی پرداخته‌ایم که به شما کمک خواهند کرد تا ماکروفر و سولاردام خود را به راحتی و بدون استفاده از مواد شیمیایی ضررآور، به طور اثربخش تمیز کنید. پس با ما همراه شوید و این رازهای تمیزکردن عالمانه را کشف کنید.

* در صورت هر گونه مشکل برای تعمیر ماکروفر یا تعمیر سولاردام، شما میتوانید به صورت کاملا رایگان با مشاورین ما تماس گرفته و قبل از هر اقدامی با تیم متخصص ما گفتگو کنید.

تمیز کردن ماکروفر با سرکه

می‌توانید از سرکه برای تمیز کردن ماکروفر استفاده کنید. سرکه خاصیت ضدعفونی کننده و تمیزکننده قوی دارد و می‌تواند به طور مؤثری برای از بین بردن لکه‌ها و بوهای ناخوشایند در داخل ماکروفر کاربرد داشته باشد. یک لیوان آب درون یک ظرف مقاوم در برابر حرارت بریزید. سپس 2-3 قاشق غذاخوری سرکه را به آب اضافه کنید. می‌توانید از سرکه سفید یا سرکه سیب‌زمینی استفاده کنید.ظرف حاوی آب و سرکه را داخل ماکروفر قرار دهید و درب ماکروفر را ببندید.
ماکروفر را به مدت 5 دقیقه روشن کنید و درجه حرارت را بر روی حداکثر تنظیم کنید. این باعث می‌شود تا محلول آب و سرکه به جوش بیاید و بخار تولید شود.بعد از اتمام زمان، ماکروفر را خاموش کنید و درب را باز کنید. با احتیاط، ظرف حاوی آب و سرکه را از داخل ماکروفر بیرون بیاورید. توجه داشته باشید که ظرف داغ است، بنابراین از دستکش یا دستمال تمیز استفاده کنید.
با یک دستمال نرم و مرطوب، داخل ماکروفر را پاک کنید. لکه‌ها و رسوب‌های موجود را با حرکات ملایم تمیز کنید. اگر لکه‌ها سخت‌تر باشند، می‌توانید از یک مخلوط از آب و سرکه استفاده کنید و با آن آنها را پاک کنید.در نهایت، با یک دستمال خشک و تمیز، داخل ماکروفر را خشک کنید.
از این روش می‌توانید به صورت منظم برای تمیز کردن ماکروفر استفاده کنید و به طور مداوم از داخل آن پاکیزگی حفظ کنید.

 

تمیز کردن ماکروفر با سرکه

تمیز کردن ماکروفر با جوش شیرین

بله، می‌توانید برای تمیز کردن ماکروفر از جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین دارای ویژگی‌های تمیزکننده و ضدعفونی کننده است و می‌تواند به صورت طبیعی و بدون استفاده از مواد شیمیایی ضررآور داخل ماکروفر را تمیز کند. بدین منظور در یک ظرف مقاوم در برابر حرارت، یک لیوان آب را بریزید. ظرف را داخل ماکروفر قرار داده و ماکروفر را به مدت 2-3 دقیقه روشن کنید تا آب به جوش بیاید.
پس از اتمام زمان، با احتیاط، ظرف حاوی آب جوش را از داخل ماکروفر بیرون بیاورید. توجه داشته باشید که ظرف داغ است، بنابراین از دستکش یا دستمال تمیز استفاده کنید. حدود 2-3 قاشق غذاخوری جوش شیرین را به آب جوشیده اضافه کنید. می‌توانید از آب لیموی تازه یا آب مرکبات دیگر نیز استفاده کنید.
مخلوط آب و جوش شیرین را به مدت 5-10 دقیقه در داخل ماکروفر بگذارید، اما به طوری که ماکروفر روشن نباشد. این اجازه می‌دهد به داخل ماکروفر نفوذ کند و لکه‌ها و رسوب‌ها را از بین ببرد. پس از انقضای زمان، با یک دستمال نرم و مرطوب، داخل ماکروفر را پاک کنید. لکه‌ها و رسوب‌های موجود را با حرکات ملایم تمیز کنید. در نهایت، با یک دستمال خشک و تمیز، داخل ماکروفر را خشک کنید.

 

تمیز کردن ماکروفر با جوش شیرین

تمیز کردن سینی ماکروفر با لیمو ترش

می‌توانید برای تمیز کردن سینی ماکروفر از لیموترش استفاده کنید. لیموترش دارای خواص ضدعفونی کننده، ضدبو و تمیزکننده است و می‌تواند به طور طبیعی لکه‌ها و بوهای ناخوشایند را از سینی ماکروفر از بین ببرد. ابتدا لیموترش را به دو نیمکره برش داده و آنها را روی سینی ماکروفر قرار دهید.سینی ماکروفر را داخل ماکروفر قرار داده و ماکروفر را برای 1-2 دقیقه روشن کنید. حرارت ماکروفر باعث می‌شود که عصاره لیموترش بخار شود و داخل ماکروفر را مرطوب کند.
پس از اتمام زمان، با احتیاط، سینی را از داخل ماکروفر بیرون بیاورید. توجه داشته باشید که سینی داغ است، بنابراین از دستکش یا دستمال تمیز استفاده کنید. با یک دستمال نرم و مرطوب، داخل سینی را تمیز کنید. لکه‌ها و رسوب‌های موجود را با حرکات ملایم تمیز کنید. اگر لکه‌ها سخت‌تر باشند، می‌توانید از مخلوطی از آب و لیموترش استفاده کنید و با آن آنها را پاک کنید. در نهایت، با یک دستمال خشک و تمیز، سینی را خشک کنید.

 

تمیز کردن سینی مایکروفر با لیمو ترش

 

از بین بردن چربی ماکروویو با مایع ظرفشویی

برای از بین بردن چربی‌های موجود در ماکروفر، می‌توانید از مایع ظرفشویی استفاده کنید. مایع ظرفشویی دارای خواص تمیزکننده و گریزانکننده از چربی است و می‌تواند به صورت مؤثر لکه‌ها و رسوب‌های چربی را از داخل ماکروفر پاک کند. ابتدا یک لیوان آب درون یک ظرف مقاوم در برابر حرارت بریزید. به این آب حدود 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی اضافه کنید. مطمئن شوید که مایع ظرفشویی بی‌فسفات و مناسب برای استفاده در محیط‌های خوراکی است.
ظرف حاوی آب و مایع ظرفشویی را داخل ماکروفر قرار دهید و درب ماکروفر را ببندید. ماکروفر را به مدت 2-3 دقیقه روشن کنید و درجه حرارت را بر روی حداکثر تنظیم کنید. این باعث می‌شود آب به جوش بیاید و بخار تولید شود. پس از اتمام زمان، ماکروفر را خاموش کنید و درب را باز کنید. با احتیاط، ظرف حاوی آب و مایع ظرفشویی را از داخل ماکروفر بیرون بیاورید. توجه داشته باشید که ظرف داغ است، بنابراین از دستکش یا دستمال تمیز استفاده کنید.
با یک دستمال نرم و مرطوب، داخل ماکروفر را پاک کنید. لکه‌ها و رسوب‌های موجود را با حرکات ملایم تمیز کنید. می‌توانید از قوطی اضافی آب و مایع ظرفشویی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در نهایت، با یک دستمال خشک و تمیز، داخل ماکروفر را خشک کنید. توصیه می‌شود قبل از استفاده از ماکروفر، اطمینان حاصل کنید که هیچ ذرات مایع ظرفشویی باقی نمانده است و داخل آن کاملاً خشک است.

 

از بین بردن چربی ماکروویو با مایع ظرفشویی

چربی زدایی ماکروفر با شیشه پاک کن

برای چربی زدایی از شیشه پاک کن می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  •  آب و مایع ظرفشویی: مخلوطی از آب گرم و مایع ظرفشویی را برای تمیز کردن شیشه پاک کن مورد نیاز بریزید. با یک اسفنج نرم یا دستمال تمیز، شیشه پاک کن را به طور ملایم و مرتب تمیز کنید. سپس با آب گرم شستشو دهید و با یک دستمال خشک و تمیز خشک کنید.
  •  استفاده از خلال لیمو: خلال یک لیموترش را به داخل شیشه پاک کن بریزید و آن را به طور ملایم و مرتب روی سطح شیشه پاک کن بکشید. خلال لیمو دارای خواص تمیزکننده و از بین برنده چربی است. سپس با آب گرم شستشو دهید و با یک دستمال خشک و تمیز خشک کنید.
  •  استفاده از اسپری شیشه پاک کن: اسپری شیشه پاک کن مخصوص را روی شیشه پاک کن بپاشید و با یک دستمال نرم و تمیز آن را تمیز کنید. دنباله‌ای از این روش را بر اساس دستورالعمل‌های تولیدکننده دنبال کنید.
    در هر صورت، پیش از استفاده از ماکروفر، مطمئن شوید که شیشه پاک کن کاملاً خشک است و هیچ ذراتی باقی نمانده است. همچنین، از ابزارهای نرم و غیرخشن استفاده کنید تا از خطر خراشیدن سطح شیشه پاک کن جلوگیری کنید.

چربی زدایی مایکروفر با شیشه پاک کن

 

منبع: الو ماکروویو

ثبت ديدگاه

error: Content is protected !!