ایرادات و عیب‌های رایج ماکروویو چیست؟

در بررسی ایرادات و عیب‌های ماکروویو درمورد نواقصی صحبت می‌کنیم که به‌هرحال ممکن است در استفاده از این دستگاه با آن مواجه شوید. ماکروویوها یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین دستگاه‌های برقی هستند که در آشپزخانه‌ها و محل کار برای طبخ غذا و گرم‌کردن آن مورداستفاده قرار می‌گیرند. درصورتی‌که صاحب یک ماکروویو در خانه هستید ممکن است با هرکدام از مشکلاتی که در ادامه در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم مواجه شوید.
ماکروویوها همین‌طور دارای درجه‌ای بالا از امواج صوتی هستند و بر این مبنا روش پخت‌وپز کامل یا گرم‌کردن بدون نیاز به روغن را به‌خوبی انجام می‌دهند. این دستگاه‌ها در برخی موارد ممکن است دچار عیب و ایراداتی شوند که گاه می‌توان آن‌ها را به‌راحتی حل کرد یا در شرایطی، ایرادات و عیب‌های ماکروویو باید توسط تکنسین و متخصص رفع و فصل گردد.
لازم به ذکر است شما میتواند به صورت کاملا رایگان برای تعمیر ماکروفر خود با مشاورین ما در تماس باشید.

بررسی ایرادات و عیب‌های ماکروویو

ماکروویو دستگاهی است که با استفاده از امواج رادیویی، کار گرم‌کردن هر چیزی که درون خود آب دارد را آسان می‌کند. شاید یکی از اصلی‌ترین نکاتی که در مورد ماکروویو برای شما جالب باشد این است که چرا برخی ظروف درون آن نمی‌شکنند یا داغ نمی‌شوند که به دلیل عدم وجود آب و مولکول آب درون بافت متریال خواهد بود.

به‌هرحال ماکروویو نیز مانند هر دستگاه دیگری پس از مدتی دچار مشکل می‌شود اگر می‌خواهید آن‌ها را بررسی، علل ایرادات و عیب‌های ماکروویو را بدانید یا آن‌ها را رفع کنید ما در ادامه یک چک‌لیست جامع را درباره ایرادات و عیب‌های ماکروویو در اختیار شما قرار می‌دهیم:

 

بررسی ایرادات و عیب‌های ماکروویو

  • ماکروویو روشن نمی‌شود:

این می‌تواند به این معنی باشد که فیوز دستگاه مشکل دارد که این زمانی اتفاق می‌افتد که جریان اضافی توسط اجزای امواج میکرو استفاده می‌شود. این قطعه معمولاً به‌راحتی قابل تعویض است اما ممکن است دلیل دیگری وجود داشته باشد که دستگاه شما بیش از حد مصرف می‌کند. بهترین کار این است که قبل از انجام هر نوع تعمیر با یک متخصص در مورد ایرادات و عیب‌های ماکروویو خود صحبت کنید.

  • ماکروویو من برای مدت کوتاهی کار می‌کند و سپس متوقف می‌شود:

یکی از شایع‌ترین دلایل این اتفاق، خرابی سوئیچ درب است که به طور متناوب از کار می‌افتد. اگر هر یک از سوئیچ‌های شما علائم فیزیکی آسیب‌دیدگی یا تداوم متناوب را نشان می‌دهد باید فوراً تعویض شوند. اگر محافظ حرارتی شما قطع شده یا معیوب باشد می‌تواند باعث شود که ماکروویو شما به طور متناوب کار کند.

 

  • ماکروویو خاموش نمی‌شود از ایرادات و عیب‌های ماکروویو:

یکی از مشکلاتی که در مورد ماکروویوها می‌توان به آن اشاره کرد خاموش‌نشدن دستگاه در زمان مقرر خواهد بود. برای رفع این عیب، نخست لازم است که برق را قطع کنید. هنگامی که برق قطع می‌شود قفل درب را کنترل کنید.

یک سوییچ در این بخش در نظر گرفته شده است که اگر به‌درستی کار نکند دستگاه دستور خاموش‌شدن را صادر نمی‌کند. ممکن است در برخی موارد نیز ایرادات و عیب‌های ماکروویو از برد هوشمندی باشد که روی آن نصب شده است. در این صورت باید آن را تعویض یا تعمیر کنید.

ماکروویو خاموش نمی‌شود از ایرادات و عیب‌های ماکروویو

  • دلیل گرم‌نشدن ماکروویو:

وقتی ماکروویو شما کهنه و قدیمی می‌شود به‌مرور با مشکلاتی نظیر:

  • سوییچ درب
  • خطای کارکرد سیستم هوشمند
  • مشکل در پنل

و هزاران مورد دیگر مواجه خواهد شد. عموماً ایرادات و عیب‌های ماکروویو در بخش کنترل شبکه برق شهری و ورودی آن خواهد بود. برای رفع مشکل گرم‌نشدن ماکروویو لازم است که سوییچ درب را با مولتی متر بررسی کنید.

پس از آن دیود را چک کنید که قسمتی اساسی در ماکروویو به‌حساب می‌آید. گاهی نیز تعمیرکاران به دلیل هزینه بالا پیشنهاد می‌کنند که ماکروویو خود را تعویض کنید.

  • چراغ‌های ماکروویو کار نمی‌کند:

معیوب‌بودن پانل، برد کنترل یا لامپ از جمله مشکلاتی است که سبب می‌شود چراغ ماکروویو روشن نشود درصورتی‌که قصد رفع این ایراد را دارید پیشنهاد می‌کنیم که از لامپ شروع کنید.

  • ماکروویو من خاموش و روشن می‌شود:

این مشکل معمولاً به این معنی است که یک مشکل جدی در ترایاک یا رله وجود دارد. سعی کنید ماکروویو خود را مجدداً تنظیم کنید تا ببینید آیا با این کار مشکل برطرف می‌شود یا خیر؟ اگر این کار را انجام نداد ممکن است به کمک نیاز داشته باشید.
بسیاری از مشکلات دیگر وجود دارد که ماکروویو شما ممکن است با آن مواجه شود مانند شکسته‌شدن لامپ‌ها، شکسته‌شدن دکمه‌های ماکروویو که پنل لمسی را فشار نمی‌دهند، ماکروویو نمی‌چرخد و نمایشگر ماکروویو نشان روشن نمی‌شود. به یاد داشته باشید که ماکروویو وسایل خطرناکی برای تعمیر هستند معمولاً بهتر است این کار را به متخصصان بسپارید.

  • درب ماکروویو بسته نمی‌شود از ایرادات و عیب‌های ماکروویو:

یکی دیگر از مشکلاتی که افراد پس از جابه‌جایی دستگاه‌های الکترونیکی با آن مواجه می‌شوند عدم کارکرد صحیح خواهد بود. در ماکروویوهای قدیمی این احتمال وجود دارد که درب به‌درستی بسته نشود.

اگر لولاها خم شده یا شل شده باشند بسته‌نشدن درب به‌درستی، باعث عدم کارکرد دستگاه می‌شود. اگر می‌توانید این مشکل را تشخیص دهید، پیچ‌های شل را ببندید یا هر لولای خمیده یا آسیب‌دیده را جایگزین کنید.

درب ماکروویو بسته نمی‌شود از ایرادات و عیب‌های ماکروویو

  • نچرخیدن سینی ماکروویو:

مشکلاتی که در دستگاه‌های پخت و پز خانگی دیده می‌شود شبیه به هم نیست، عدم چرخش سینی موجود در ماکروویو یکی از نشانه‌های ایراد در موتور است. این موتور، وظیفه گرداندن سینی را در ماکروویو بر عهده دارد. البته پیش از هر اقدامی پیشنهاد می‌کنیم که دستگاه خود را یک‌بار از برق جدا کرده و مجدداً دستور پختی را راه‌اندازی کنید.
اگر موتور هم معیوب نباشد این احتمال وجود دارد که برد کنترل دچار نقص شده و اگر برد کنترل نیز سالم است احتمالاً پانل و صفحه لمسی دستورات را به‌درستی به دستگاه منتقل نمی‌کند. در هیچ‌کدام از موارد، ایرادات و عیب‌های ماکروویو را نمی‌توانید در خانه خودتان حل کنید و در مورد نچرخیدن سینی بهتر است که حتماً از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید.

  • جرقه‌زدن ماکروویو:

سوال مهمی که پس از مدتی در مورد ماکروویو ایجاد می‌شود این است که آیا این احتمال وجود دارد که دستگاه دچار اتصالی شود؟ باید بگویم بله؛ در نهایت رهاکردن ماکروویو برای مدت‌زمان طولانی عقلانی به نظر نمی‌رسد.

آسیب‌دیدن پوشش موجی، سوختن دیود ماکروویو، مشکل در قفسه، رنگ فرسوده یا ازبین‌رفتن رنگ دیواره‌های داخلی از جمله عللی است که سبب بروز این ایرادات و عیب‌های ماکروویو می‌شود.

  • سروصدای زیاد از ایرادات و عیب‌های ماکروویو:

در نهایت آخرین مشکلی که ممکن است در لیست ایرادات و عیب‌های ماکروویو قرار بگیرد سروصدای زیاد خواهد بود. این بدان معنی است که یا ریل کثیف خواهد بود یا شفت دستگاه از کارافتاده است یا این که مواد غذایی مورداستفاده که روی سینی قرار گرفته و بیش از حد معمول سنگین است.
در این وضعیت گاهی ممکن است که فعال‌بودن فن دستگاه نیز سبب ایجاد سروصدا درون کابین شود. اگر می‌خواهید آن را رفع کنید تمامی موارد زیر را بررسی کنید. در تعدادی از برندهای ناشناخته دیده شده که این بخشی از کارکرد معمول ماکروویو خواهد بود.

جمع‌بندی

ماکروویو امروزه جزئی جدانشدنی از زندگی شهرنشینی است. اگر فرصت زیادی برای گرم‌کردن غذا ندارید پس مرتب با ماکروویو خود درگیر هستید و روزانه احتمالاً چند بار آن را روشن و خاموش می‌کنید. نواقص و عیب‌های این سیستم الکترونیکی هم کم نیست.
در این مقاله در خصوص ایرادات و عیب‌های رایج ماکروویو صحبت کردیم و به این مسئله اشاره داشتیم که در بسیاری از موارد با یک دستگاه تقریباً پیچیده مواجه هستیم که به همین راحتی، قابل تعمیر نخواهد بود. ازاین‌رو اگر خودتان قادر به حل مشکل نبودید حتماً در این مورد از یک تکنسین و یا نمایندگی و خدمات پس از فروش کمک بگیرید.

 

منبع: الو ماکروویو

ثبت ديدگاه

error: Content is protected !!