آموزش نحوه استفاده از ماکروفر و سولاردام

ماکروفر می‌تواند دستگاهی عالی برای گرم کردن غذاهای باقی مانده و پخت سریع غذا باشد. با این حال، ممکن است مطمئن نباشید چگونه از ماکروفر به درستی و ایمن استفاده کنید، یا ممکن است بخواهید در مورد چیزهایی که می‌توانید در این دستگاه گرم کنید و بپزید بدانید. مطمئن شوید که ماکروفر را درست تنظیم کرده‌اید تا استفاده از آن ایمن و آسان باشد.

سپس می‌توانید غذا را در ماکروفر گرم کنید. همچنین می‌توانید غذاهای خاصی مانند غذای یخ زده، سبزیجات، ماهی و ذرت بو داده را در ماکروفر بپزید. شما باید ماکروفر را با تمیز کردن منظم نگهداری کنید تا به خوبی به کار خود ادامه دهد. راهنمایی‌ها و توصیه‌های متخصصان الوماکروویو را در ادامه بخوانید تا با نحوه‌ی استفاده از ماکروفر و سولاردام آشنا شوید.در صورت هر گونه مشکل شما میتوانید برای تعمیر ماکروفر و تعمیر سولاردام خود با ما در ارتباط باشید.

 

راه اندازی ماکروفر و سولاردام:

  • ماکروفر را روی یک سطح صاف و خشک قرار دهید. یک پیشخوان تمیز در آشپزخانه یا یک میز محکم و چوبی برای ماکروفر مناسب است. ماکروفر را نزدیک محدوده گاز یا برق مانند اجاق گاز خود قرار ندهید. مطمئن شوید که دریچه های هوای ماکروفر مسدود نشده باشد.
  • بررسی کنید که حلقه غلتکی و سینی شیشه‌ای در ماکروفر محکم باشند. اکثر ماکروفرها دارای یک حلقه غلتکی پلاستیکی و یک سینی شیشه‌ای گرد هستند. حلقه غلتکی و سینی شیشه ای باید داخل ماکروفر قرار بگیرند. سینی شیشه ای باید به راحتی و به نرمی روی حلقه غلتکی بچرخد.
  • ماکروفر را به یک پریز دیواری متصل به زمین وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که پریز 20 آمپر است.
  • به ویژگی های ماکروفر نگاه کنید. اعداد جلوی ماکروفر را از 1 تا 9 بررسی کنید. با استفاده از این اعداد می‌توانید زمان پخت و یا حرارت مورد نظر خود را وارد کنید. همچنین باید یک دکمه Start جلوی دستگاه وجود داشته باشد که ماکروفر را با آن راه اندازی کنید. اکثر ماکروفرها یک ساعت نیز دارند که می‌توانید با استفاده از دستورالعمل های ارائه شده با ماکروفر تنظیمش کنید.
  • بسته به مدل، ماکروفر ممکن است تنظیماتی برای گرم کردن مجدد، یخ زدایی و پختن غذا داشته باشد. این تنظیمات به طور خودکار غذای شما را بر اساس این‌که می خواهید دوباره گرم کنید، یخ زدایی کنید یا بپزید، گرم می‌کند.

راه اندازی ماکروفر و سولاردام:

گرم کردن غذا در ماکروفر و سولاردام:

  • باقیمانده‌های 1 تا 4 روزه را دوباره گرم کنید. غذاهای باقیمانده 5 روزه یا بیشتر را نباید دوباره گرم کرد یا خورد، زیرا احتمالاً خراب شده‌اند یا حاوی باکتری‌های زیادی هستند.
  • غذا را به صورت حلقه ای در یک بشقاب سرامیکی یا در یک کاسه شیشه ای بچینید. چیدن غذا در وسط بشقاب یا کاسه باعث می شود غذای لبه بشقاب سریعتر از غذا به سمت مرکز بشقاب گرم شود.
  • همیشه غذا را در ماکروفر در ظروف سرامیکی یا شیشه‌ای گرم کنید. ظروف پلاستیکی ممکن است ذوب شود و غذای شما را آلوده کنند. ظروف فلزی می‌توانند در ماکروفر جرقه بزنند و خطر آتش سوزی ایجاد کنند.
  • از استفاده از ظروف سرامیکی یا شیشه ای که دارای تزئینات طلایی یا قطعات فلزی هستند خودداری کنید، زیرا در ماکروفر جرقه می زنند.
  • روی غذا را با یک درپوش پلاستیکی ضخیم بپوشانید. با پوشاندن مواد غذایی قبل از گرم کردن، از پاشیدن آن در ماکروفر جلوگیری کنید. از یک پوشش ضخیم و گنبدی ساخته شده از پلاستیک مقاوم استفاده کنید که برای استفاده در ماکروفر طراحی شده است درپوش پلاستیکی همچنین به حفظ بخار در حین گرم کردن غذا کمک می‌کند و احتمال خشک شدن آن در ماکروفر را کاهش می‌دهد.

همچنین می‌توانید از یک دستمال کاغذی یا کاغذ مومی روی غذا استفاده کنید. دستمال کاغذی را بیش از یک دقیقه روی غذا نگذارید زیرا در صورت ماندن بیشتر در ماکروفر خطر سوختن آن وجود دارد.

  • غذا را کم کم گرم کنید. دانستن مدت زمان گرم کردن غذای پخته شده در ماکروفر ممکن است دشوار باشد. با حرارت دادن غذا به مدت یک دقیقه شروع کنید. سپس آن را از ماکروفر خارج کنید و بررسی کنید که آیا به اندازه کافی برای شما گرم است یا خیر. غذا را هم بزنید تا ببنید بحار می‌کند یا نه و بچشید تا ببینید به اندازه کافی گرم است یا نه.
  • اگر غذا به اندازه کافی برای شما گرم نیست، آن را برای 30 ثانیه تا یک دقیقه دیگر بگذارید. حرارت دادن غذا را در فواصل 30 ثانیه تا یک دقیقه ادامه دهید تا به اندازه کافی گرم شود.
  • بعضی غذاها را جداگانه گرم کنید تا خیس یا خشک نشوند. بسته به اینکه چه چیزی را دوباره گرم می‌کنید، ممکن است لازم باشد غذاهای مختلف را جداگانه گرم کنید. ابتدا اقلام متراکم مانند گوشت ها را گرم کنید، زیرا گرم شدن آنها بیشتر طول می‌کشد. سپس، مواد کم تراکم مانند ماکارونی پخته شده یا سبزیجات را به بشقاب اضافه کنید و آنها را گرم کنید.
  • به عنوان مثال، اگر همبرگر را دوباره گرم می کنید، برگر را در بشقاب بگذارید و آن را در ماکروفر گرم کنید. سپس، آن را به نان اضافه کنید. ماکروفر کردن برگر با نان باعث خیس شدن آن می شود.

از گرم کردن مجدد گوشت پخته شده مانند گوشت گاو، مرغ یا خوک در ماکروفر خودداری کنید، زیرا بسیار خشک و لاستیکی می‌شود. به جای آن، گوشت را دوباره در فر یا در تابه ای روی اجاق گاز گرم کنید.

گرم کردن غذا در ماکروفر و سولاردام:

پختن غذا در ماکروفر و سولاردام:

  • ماکروفر شما ممکن است یک دکمه یخ زدایی داشته باشد که می‌توانید از آن برای پختن غذای منجمد استفاده کنید. همچنین می توانید غذا را با نسبت زیر بپزید: 7 دقیقه برای هر نیم کیلوگرم غذا.
  • همیشه غذاهای منجمد را قبل از یخ زدایی در ماکروفر در ظرف سرامیکی یا شیشه‌ای قرار دهید.

اطمینان حاصل کنید که پس از پختن غذا، آن را هم بزنید تا مطمئن شوید که تکه‌های یخ زده یا سرد وجود ندارد. در صورت وجود، دوباره غذا را به مدت 30 ثانیه تا 1 دقیقه در ماکروفر قرار دهید تا کاملا بپزد.

  • سبزیجات را در ماکروفر بخارپز کنید: سبزیجات نپخته مانند بروکلی، هویج و گل کلم را در یک بشقاب سرامیکی یا در یک کاسه شیشه ای قرار دهید. می‌توانید مقداری آب یا مقدار کمی کره به سبزیجات اضافه کنید تا بخارپز شوند. سبزیجات را با ماکروفر بپوشانید. سپس سبزیجات را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه در ماکروفر بپزید. سبزیجات را هم بزنید و به فواصل 1 دقیقه بپزید تا دم بکشند.
  • می‌توانید فلفل سیاه، نمک و سایر ادویه‌ها را به سبزیجات بخارپز اضافه کنید تا طعم بیشتری پس از پخته شدن آنها بدست آید.
  • ماهی بپزید: ماهی نپخته را با نمک، فلفل و کمی لیمو مزه‌دار کنید. سپس آن را روی یک بشقاب سرامیکی قرار دهید و آن را در پلاستیک ایمن ماکروفر بپیچید. آن را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه در ماکروفر بپزید تا لبه های آن سفید و رنگ آن روشن شود. هنگام پختن ماهی به دقت تماشا کنید تا مطمئن شوید که بیش از حد آن را نپزید.
  • زمان پخت ماهی به اندازه، شکل و ضخامت فیله بستگی دارد.
  • پاپ کورن را در ماکروفر درست کنید: دستورالعمل‌های روی برچسب کیسه‌ی پاپ‌کورن را بخوانید تا بدانید زمان مناسب چه‌فدر است. باید زبانه‌های کیسه را باز کنید و کیسه را سمت راست به بالا در ماکروفر قرار دهید. سپس پاپ کورن را بپزید تا زمانی که صدای پاپ کورن را بشنوید و دم بکشد.
  • برخی از ماکروفرها دارای دکمه مخصوص پخت پاپ کورن هستند.
  • سوپ یا سس را در ماکروفر نپزید. سوپ‌ها و سس‌ها هنگام پختن در ماکروفر مستعد گرم شدن بیش از حد و انفجار هستند. به جای آن آنها را روی اجاق گاز آماده کنید تا از انفجار در ماکروفر خود جلوگیری کنید.

پختن غذا در ماکروفر و سولاردام

نگهداری از ماکروفر و سولاردام:

  • هفته‌ای یک‌بار ماکروفر را تمیز کنید. با استفاده از یک پارچه مرطوب، داخل ماکروفر را به خوبی پاک کنید. با استفاده از یک پاک کننده طبیعی مانند جوش شیرین و آب، تکه‌های غذا را از ماکروفر بردارید. همچنین می‌توانید از آب و صابون ملایم را برای تمیز کردن ماکروفر استفاده کنید.
  • عادت کنید هفته ای یک بار ماکروفر را تمیز کنید تا تمیز بماند و به خوبی کار کند.
  • بوهای را با آب و لیمو از بین ببرید. پس از مدتی، ماکروفر شما بو می‌گیرد، به خصوص اگر به طور مرتب تمیز نشود. بوها را با قرار دادن 1 تا5 فنجان (240 تا 350 میلی لیتر) آب و پوست یک لیمو در یک کاسه شیشه‌ای از بین ببرید. سپس کاسه را در ماکروفر قرار دهید و 5-4 دقیقه آن را گرم کنید.

پس از اتمام جوشیدن آب، از دستکش فر استفاده کنید تا آن را از ماکروفر خارج کنید. سپس می‌توانید یک پارچه تمیز بردارید و داخل ماکروفر را پاک کنید.

  • اگر ماکروفر دچار مشکل شد یا از کار افتاد، آن را برای تعمیر نزد متخصص ببرید. اگر متوجه شدید که ماکروفر شما غذا را به درستی گرم نمی کند یا پختن غذاها زمان زیادی می برد، آن را به تعمیرگاه مجاز ببرید یا با نمایندگی تماس بگیرید.
  • از ماکروفری که جرقه می زند یا بوی سوختگی می دهد استفاده نکنید. آن را از برق بکشید و آن را برای تعمیرگاه ببرید تا مطمئن شوید استفاده از آن بی‌خطر است.

 

منبع: الو ماکروویو

ثبت ديدگاه

error: Content is protected !!