خاموش شدن مایکروفر ال جی حین کار

دلایل رایج خاموشی خود به خودی مایکروویو ال جی

راه حل
اگر مایکروویو شما برای چند ثانیه کار کند و  متوقف شود، بخش‌های زیر را بررسی کنید:

 

1.خرابی سوئیچ درب مایکروفر ال جی LG

سوئیچ‌های درب مایکروویو باید محکم بسته شوند تا مایکروویو به درستی کار کند. اگر مایکروویو چند ثانیه کار کند و سپس خاموش شود، ممکن است سوئیچ درب خراب یا شل شده باشد. گاهی اوقات تاب برداشتن یا گرم شدن بیش از حد کلیدهای درب باعث می‌شود که مایکروویو درست کار نکند. در بعضی از مایکروویوها از واشر برای درب‌ها استفاده شده است. اگر واشر شکسته شود، مایکروویو خاموش می‌شود.

تعویض سوئیچ‌ فابریک درب مایکروویو ال جی تهران

هزینه تعمیر سوئیچ‌ درب مایکروویو ال جی تهران

 

 

2.خرابی تاچ‌ پد یا کنترل پنل مایکروفر ال جی LG

 

برخی از مدل های مایکروویو دارای دستگیره و صفحه هستند، در حالی‌که برخی دیگر صفحه لمسی دارند. مایکروویوهای دارای صفحه‌ی لمسی (تاچ‌پد) در مقایسه با مایکروویوهای دارای دکمه از نظر تکنولوژی پیشرفته‌تر اما حساس‌تر هستند. اگر مایکروویو شما به طور ناگهانی متوقف شود، ممکن است در کنترل پنل مشکلی وجود داشته باشد.

تعویض کنترل پنل‌ مایکروویو ال جی تهران

هزینه تعمیر کنترل پنل مایکروویو ال جی تهران

تعویض تاچ پد مایکروویو ال جی تهران

هزینه تعمیر تاچ پد مایکروویو ال جی تهران

 

3.خرابی ترانسفورمر ولتاژ مایکروویو ال جی LG

 

ترانسفورمر فشار قوی در مایکروویو برای شارژ مگنترون ولتاژ بالایی تولید می‌کند. با شارژ مگنترون امواج رادیویی ساطع می کند که از طریق راهنمای موج حرکت می‌کند و برای پختن یا گرم کردن غذا وارد اجزای آن می‌شود. اگر مایکروویو برای چند ثانیه کار کند و متوقف شود، ممکن است ترانسفورمر قدرت به طور ناگهانی در مدارش قطع شده باشد.

 

تعویض ترانسفورمر مایکروویو ال جی تهران

هزینه تعمیر ترانسفورمر مایکروویو ال جی تهران

 

4.خرابی فن خنک کننده مایکروویو ال جی

یک فن در داخل مایکروویو وجود دارد که برای خنک نگه داشتن مگنترون و سایر اجزای مدار کار می‌کند. اگر مایکروویو روشن شود اما فن روشن نشود، ممکن است دستگاه به دلایل ایمنی به طور خودکار خاموش شود.

تعویض فن مایکروویو ال جی تهران

هزینه تعمیر فن مایکروویو ال جی تهران

 

 

5. گرفتگی هواکش مایکروویو ال جی LG

مایکروویو برای خنک نگه داشتن دستگاه یک هواکش هم دارد. اگر این هواکش با چربی و گرد و غبار مسدود شود، مایکروویو درست کار نخواهد کرد. گاهی مایکروویو به دلایل ایمنی به طور خودکار خاموش می‌شود تا دستگاه داغ نشود. برای جلوگیری از این مشکل، دریچه هوا را با یک برس تمیز کنید.

 

دلایل دیگری که باعث می شود مایکروویو برای چند ثانیه کار کند و متوقف شود می‌تواند سوختن فیوز داخلی، خرابی دیودهای یا خرابی خازن‌ها باشد.

برای تشخیص و حل مشکل مایکروویو ال جی خود با یک نمایندیگی تعمیرات مایکروویو ال جی تماس بگیرید. در مجموعه‌ی الو ماکروویو انواع تعمیرات مایکروویو ال جی زیر نظر متخصصین با تجربه انجام می‌شود.

ثبت ديدگاه

error: Content is protected !!